Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bahar Aylarında Metabolizmayı Hızlandırmak.
#1

Yonca Toptan Toptan Alışveriş

Metabolizmayı hızlandıran yiyecekler nelerdir, Metabolizmayı hızlandıran besinler, meyveler ve sebzeler nelerdir, hangi gıdalar metabolizmayı hızlandırır?

metabolizmayi-hizlandiran-besinler.jpg

Kışın olumsuz hava şartlarının etkisi ile vücudumuz hareketsiz yaşama alışıyor ve metabolizma hızımızda da yavaşlama görülüyor. Kilo verme sürecinde en önemlisi iyi çalışan bir metabolizmadır. Metabolizma ne kadar iyi çalışıyorsa ve beslenme şekli ne kadar kaliteli ise yağ yakımı da o kadar kolay olacaktır. Kilo vermenin sırrı ise düzenli ve dengeli bir beslenme programının uygulanmasıdır.

Bazı insanlar kalorisi yüksek yiyecekler tükettikleri halde kilo almazlar..

  sizce bunu nasıl başarıyorlar? Bir kadının sabir metabolizma hızı 1200 - 1600 kkalori arasında değişiyor. Erkeklerinki ise 1400 - 2400 arasında değişir. Kadınların kas yapısı erkeklerin üçte ikisi kadardır ve ne kadar kaslıysanız metabolizmanız o kadar hızlı çalışıyordur. Aslında metabolizmanızı hızlandırmanın yolu çok basit.. Yapmanız gereken sadece metabolizmanızı hızlandırıcı yiyecekler tüketmek..

  • Susuz kalmak metabolizmanızı yavaşlatır bu yüzden günde en az 8 bardak su içmeyi alışkanlık edinin.
  • İçeceklerinizi vücudun ısınmak için daha çok kalori yakması için buzlu içmeniz öneriliyor.
  • Acı kırmızı biber ve hardal tohumu vücudun çok kalori yakmasını sağlar. 1 çay kaşığı hardal ve bir çay kaşığı acı sos tüketen kişilerin metabolizması yüzde 25 daha hızlı çalışıyor.
  • 30'lu yaşlardaysanız günde 3 dakika fazladan yoğun bir tempoda çalışabilirsiniz.
  • Kollarınızı aşağı yukarı kaldırarak zıplamak, bacaklarınızı sağa sola açıp kapayarak zıplayın.
  • Çay, yeşil çay veya kahve için.
  • B vitaminleri metabolizmanızı hızlandırır. Nohut, hindi, dana eti, somon balığı, pirinç, tavuk, ton balığı, tahıllı gıdalar, mercimek, bamya, ıspanak metabolizma çalıştıran gıdalar..
  • Günde 5 kere 300 - 500 kalorilik beslenin.
  • Sabahları kalkar kalkmaz kahvaltı edin.
  • Yağ Yakımını Hızlandıran Besinler

    Tam tahıllı ürünler ve Yulaf:  Yüksek oranda posa içeriği sayesinde tokluk hissini arttırır. Sindirim sisteminin düzenlenmesine de katkı sağlar.
    Tarçın: Kan şekerinin dengede tutulması yağ yakımı ve kilo verme sürecini kolaylaştırır. Kan şekeri üzerinde etkili olan tarçın, kan glikoz düzeyini azaltır ve kan şekerinin dengede durmasını sağlar.
    Yoğurt: Kalsiyumun yağ hücrelerinin hacminin azaltılmasında etkili olduğu araştımalar tarafından kanıtlanmıştır. İyi bir kalsiyum kaynağı olan yoğurt tüketimi de yağ hücrelerinin üzerinde olumlu etki gösterir.
    Zencefil: Vücutta vazodilatör etki gösterir ve vücut ısısını arttırır. Bu sayede metabolizma hızını da %20 oranın da arttırabilir.
    Yeşil Çay: Metabolizma hızlandırma etkisi bulunan yeşil çay, içeriğindeki kateşin sayesinde yağ yakımının destekler ve özellikle karın bölgesindeki yağlanmayı azaltır.
     
  • Acı Biber

    Acı biberin yapısında bulunan kapsaisin maddesi bibere acılığını veren doğal bir maddedir. Acı biber yediğimiz andan itibaren çok kısa bir süre içerisinde kapsaisin maddesi metabolizma hızımızı %25 ila %100 arasında arttırabilmektedir. Bunun en belirgin örneği acı biber yediğimizde bir anda terlememizdir. Acı biber yenildiğinde; vücudumuzun spor yaparken ürettiği ısı enerjisi gibi vücudumuzun ısı üretmesine dolayısıyla da metabolizmamızın hızlanmasına neden olur. Ancak acı biber tüketiminin de aşırı olmaması gerektiğini hemen hatırlatalım. Fazla miktarda acı biber tüketilmesi sindirim sisteminde sorunlara neden olurken bir süre sonra metabolizma düzenimizi de bozabilir. Her gün birkaç tane yemek yeterlidir.
  • Keten tohumu: Omega yağ asitlerinden zengin olan keten tohumu vücutta yağın depolanmasını önler ve yağ yakımını hızlandırır. İçeriğindeki lignan sayesinde ise kadınlarda menopoz dönemi sonrasında vücut yağının artışı önlenebilir.
  • Limon, Greyfurt gibi Narenciyeler: C vitamini ve flavonlardan zengin olan bu meyveler yağ yakımını ve metabolizmayı hızlandırır. Yapılan araştırmalarda narenciyelerin yağ yakımını %30 oranında arttırdığı bulunmuştur.
Bul
Cevapla
« Önceki | Sonraki »


Foruma atla:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir